Tuesday 4 September 2018

CARA MERAWAT SAKiT LUTUT SECARA TRADISIONAL


Setiap kali sakit lutut menyerang, pergerakan kita mesti terbatas. Nak bergerak kesana kemari pun susah, nak solat pun rasa sakit semasa rukuk dan sujud, nak berdiri lama-lama pon terasa ngilu. Betul kan???

Nak tahu apa punca sakit lutut??? Lutut terasa ngilu dan sakit berkemungkinan sendi kekurangan griss, kecederaan semasa bersukan, ligament terkoyak atau putus, faktor berat badan dll. Pelbagai cara yang boleh kita lakukan untuk mengurangkan ngilu dan sakit pada bahagian lutut samada secara moden mahupun tradisional. 

Jom lihat bagaimana sakit lutut boleh dirawat secara tradisional…


HALIA

 Caranya ialah hancurkan satu kepingan kecil halia, masukkan ke dalam secawan air dan didihkan selama 10 minit. Tapis campuran dan tambahkan sedikit madu dan jus lemon. Minum 2-3 cawan teh halia ini setiap hari sehingga sakit lutut hilang.

KUNYIT


Caranya ialah campurkan setengah sudu teh halia kisar dan setengah sudu teh kunyit hidup kisar ke dalam satu cawan air. Didihkan selama 10 minit. Tapis, campurkan madu dan minum 2 kali sehari.

LEMON

Caranya ialah potong 1 atau 2 biji lemon kepada potongan kecil.
Kemudian, bungkus potongan lemon tadi di dalam kain kapas. 
Celupkan kain ke dalam minyak bijan. Letakkan kain tadi pada lutut yang sakit selama 5-10 minit. Lakukan 2 kali sehari hingga sakit hilang.

Sebagai penambahan anda juga boleh melakukan beberapa jenis senaman yang sesuai untuk menjaga dan merawat lutut.
Jom kita lihat video dibawah...

SENAMAN LUTUT




ANDA DAH CUBA KEDUA-DUA CARA NI!!!!!

APA KATA JOM TAMBAH LAGI 
1 CARA DENGAN ISILA 

Bagaimana ISILA dapat membantu merawat sakit sendi lutut?


ISila diformulakan KHAS untuk kesihatan *SENDI*LIGAMEN*TULANG*OTOT* dan lain-lain. ISila berasaskan daripada *DGlucosamine*Bovine*Kolagen Type2* dan *Vitamin asas tubuh badan*. Gabungan nutrisi badan yang menyerap ke dalam TULANG, SENDI, RAWAN SENDI, OTOT dan SEL BADAN. ISila akan mengembalikan keanjalan rawan sendi, untuk sakit sendi dan lutut, dan masalah ligamen. KESAN ada yang seawal 3 hari. Ada yang mengambil masa sehingga 3 bulan bergantung pada badan kerana ISila akan mengubati dari dalam badan kita.

BAHAN UTAMA dalam ISila adalah KOLAGEN TYPE 2 yang merupakan penemuan terkini dan telah menjadi satu fenomena yang menggantikan Glucosamine dalam rawatan sendi. Kolagen Type 2 berfungsi secara khusus untuk pembaikpulihan sendi. Ia menambah ketebalan rawan sendi, menambah cecair pelincir (synovial) dan memperbaiki kebolehlenturan ligament dan salur darah. Kolagen Bovine yang digunakan pula akan mengaktifkan sel-sel untuk bekerja kembali.

Nak cuba IKHTIAR DENGAN ISILA boleh hubungi
MAS ~ 010 - 870 4826
WAN ~ 010 - 335 6203
ATIKAH ~ 010 - 870 5291

ATAU
Klik link dibawah untuk WHATSAPP

http://TeamISilaHQ.wasap.my 
http://TeamISilaHQ.wasap.my

"Produk ini bukan lah sebagai penyembuh yang kekal, tapi salah satu alternatif tambahan yang boleh membantu mengurangkan masalah Sakit lutut anda dan sendi yang sihat dibantu juga dari pola pemakanan yang sihat,semoga memberi manfaat.











No comments:

Post a Comment